FONOMO - Warsztat tworzenia własnej opowieści

O dobrej historii w muzyce. Warsztat dotyczący tworzenia własnej opowieści

Historia to element naszej tożsamości. To opowieść o nas, o tym co dla nas ważne, skąd przyszliśmy i dokąd zmierzamy. Opowiadamy ją każdego dnia zarówno w sposób werbalny, jak i za pomocą wszelkich pozasłownych komunikatów, takich jak sposób działania, styl ubierania, przedmioty jakimi się otaczamy czy jak w przypadku artystów – ich twórczość.

W świecie, w którym własną historię ma już nawet mleko – pochodzące oczywiście od szczęśliwej krowy, umiejętność opowiadania inspirujących i wpadających w ucho historii stała się podstawą wszelkich komunikatów promocyjnych. Nie inaczej jest w świecie muzycznym, gdzie dobra historia coraz częściej decyduje o czyimś sukcesie i popularności.

Podczas warsztatu dowiesz się jak tworzyć dobrą opowieść o sobie jako artyście oraz jak przekładać ją na język przekazów marketingowych. Poznasz kulisy tego jak mówić, by być zrozumianym, zapamiętanym oraz wyróżnić się w gęstniejącym z dnia na dzień tłumie wchodzących na rynek muzyków. Będziesz mieć też niepowtarzalną okazję, by sprawdzić jak na innych oddziałuje Twoja własna opowieść.

Czas trwania warsztatu: 3 godz.

Agnieszka Wojciechowska

Kierowniczka Pracowni Kultury Aktualnej w Warsztatach Kultury w Lublinie i Dyrektor Programowy Wschód Kultury – Inne Brzmienia Art’n’Music Festival. Z wykształcenia animatorka i menedżerka kultury (Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej) i specjalistka ds. PR (Uniwersytet Warszawski, Państwowa Akademia Nauk).

Produkcją i promocją wydarzeń kulturalnych zawodowo zajmuje się od 2004 roku. Stworzyła i przez kilka lat wdrażała strategie komunikacyjne i wizerunkowe większości projektów realizowanych przez Warsztaty Kultury, w tym przede wszystkim festiwali takich jak Noc Kultury, Jarmark Jagielloński czy Wschód Kultury – Inne Brzmienia Art’n’Music Festival.

Jest autorką programu edukacyjnego "Inkubator Animacji Kultury”, skierowanego do kadr kultury, pomysłodawczynią cyklu szkoleniowego dla branży muzycznej pt. "Music IN”, a także wykładowcą akademickim (Animacja Kultury, UMCS) i trenerką w obszarze marketingu i produkcji kulturalnej. Poza tym jest propagatorką koncepcji audience development i liderką procesów związanych z programem rozwoju widowni w Lublinie.

Regularnie współpracuje z wieloma artystami z kraju i zagranicy, tworząc programy festiwali, promując w Polsce ciekawych artystów z krajów Partnerstwa Wschodniego (m.in. współprodukowała płytę gruzińskiej grupy IRIAO), organizując regularne koncerty w ramach Strefy Innych Brzmień oraz kreując unikatowe projekty muzyczne.