7. MFFA Animocje - PROLOG: Do-grywka II

POLSKI:
"Rozmowa", reż. Ana Horvat, Chorwacja, 2015, 5’ 45”

Etta spędza monotonne i męczące popołudnie w domu. W telewizji ogląda film, po którym będzie patrzyła na świat zupełnie inaczej: to historia o Milenie, która przeżywa wspaniałe życe u boku olbrzyma Djuro. Niestety, Djuro zapada na depresję i spędza całe dni leżąc na podłodze ich mieszkania. Jego stan się nie zmienia.

"Nina", reż. Maria Körkel, Belgia, 2015, 8’ 15”

Sześcioletnia Nina bawi się ze swoim starszym bratem na nadmorskiej plaży. Brat wkrótce zostawia siostrę samą, żeby bawić się z kolegą. Osamotniona Nina postanawia opuścić plażę i zaczyna wspinać się między skałami. Przyroda staje się odzwierciedleniem jej uroku i samotności.

"Kurczęta", reż. George Wu, Wielka Brytania, 2016, 4’ 04”

Kiedy przyjaźń już nie wystarcza... Tak, wszyscy to znamy. Każdy się chyba zastanawiał, czy to spojrzenie coś znaczy i czy starczy nam odwagi, żeby działać. Poznajcie więc Adama i Emmę, którzy mają uroczy problem, którego nie da się uniknąć. A który rozrysowała Meng-Chia Lai.

"Ślady ulotne", reż. Agnieszka Waszczeniuk, Polska, 7’ 49”

Film jest historią człowieka i jego związków z naturą – naturą, której jesteśmy częścią; która posiada umiejętność odnawiania się, umierania i ponownego powrotu do życia. Senna, odrealniona atmosfera i nieustannie wiejący wiatr, który potrafi niszczyć, lecz jednocześnie daje nadzieję na narodziny czegoś nowego, stawiają pytanie – czy oglądamy moment tuż przed obudzeniem się bohatera, czy też przed zapadnięciem w najgłębszy sen bez możliwości powrotu?

"Kamizelka ratunkowa", reż. Goran Radošević, Chorwacja, 2017, 6’ 26”

Podczas wycieczkowego rejsu, na którym miał przeżyć wakacje życia, Jadran jest uczestnikiem katastrofy morskiej. Traci przytomność, a kiedy ją odzyskuje, jest sam na środku oceanu. Wszystko, co ma, to kamizelka ratunkowa, jedna flara i letnie ubranie. Po początkowej panice Jadran dochodzi do siebie i uświadamia sobie swoją bezsilność w obliczu żywiołów. Jego życie jest stale zagrożone, a jedyne, co może zrobić, to próbować przetrwać do czasu przybycia pomocy. Lub się poddać i pogrążyć w rozpaczy.

"Fale długie, fale ultrakrótkie", reż. Thomas Hicks, Wielka Brytania, 2016, 5’ 10”

Opowieści o życiu dwojga bohaterów nadawane są w radiu na falach długich i ultrakrótkich. Ich życiorysy obejmują czas od narodzin do śmierci. Z biegiem czasu tarcza ustawienia częstotliwości przesuwa się to w jedną, to w drugą stronę, sprawiając, że przeskakujemy pomiędzy różnymi momentami narracji. Ta nielinearna opowieść wiąże się z przedmiotami ze starej walizki, którą oglądamy w filmie. Każdy przedmiot z walizki zapowiada kolejny epizod biografii bohaterów.

"Zabójczy przepis", reż. Chadwick Whitehead, USA, 2016, 3’ 40”

Avocado przypadkowo odkrywa czipsy z tortilli, które chcą je zjeść. Jednak pomidor przychodzi z przyjacielską odsieczą, pomaga pokonać zło i docenić naturę. Ale moment...

"Jak tam twoja prostata?", reż. Rousset Cecile, Francja, 2015, 3’ 33”

Rozmowa dwóch przyjaciółek, podczas której jedna opowiada o tym, jak będąc na basanie dowiedziała się o stanie prostaty swojego ojca, jego erotycznej kondycji, a później – bez żadnego uprzedzenia – o jego nocnych fantazjach.

"Opia", reż. Shanta Jethoe, Holandia, 2016, 5’ 07”

Wścibska dziewczynka idzie na lody. Po drodze spotyka dzieci z sąsiedztwa, które – jak się zdaje – poddają w wątpliwość jej istnienie.

"Nie przelewaj krwi za kawę", reż. James Turner, Kanada, 2017, 2’ 38”

W filmie śledzimy losy Prouna Nula od momentu przebudzenia do potyczki na polu walki w koszmarnej wojnie o poranną kawę. Film wykorzystuje postaci z satyry Nil: A Land Beyond Belief [Nil: Niewiarygodny świat] Jamesa Turnera i zanurza widza w alternatywny świat steam-punku, którym rządzi logika snu.

"Lili", reż. Hani Dombe i Tom Kouris, Izrael, 2016, 10’ 18’’

Lili walczy z piaskową burzą, która chce zburzyć jej dziecięcy świat. W oku tego piaskowego cyklonu dziewczyna odkrywa na nowo uroki dzieciństwa, ale musi wybierać pomiędzy ułudą a rzeczywistością.

"Rozwikłana rutyna", reż. Orit Oged, Izrael, 2016, 5’ 38”

Dziwaczny balet, który opisuje różne aspekty jednostkowej tożsamości człowieka w nowoczesnym i permisywnym społeczeństwie. A to wszystko na tle radykalnie humorystycznych sytuacji.